آمریکا 3 - ایران صفر، سرانجام کار ایران در مرحله گروهی با عنوان دوم

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی دور مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها از ساعت 18:30 برابر آمریکا صف آرایی کرد و با نتیجه 3 بر صفر باخت. ایران پیش از این صعودش به دور نهایی را قطعی نموده بود.

آمریکا 3 - ایران صفر، سرانجام کار ایران در مرحله گروهی با عنوان دوم

* ست نخست؛ 27 بر 25 به سود آمریکا

میلاد عبادی پور، سعید معروف، فرهاد قائمی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، پوریا یلی و محمدرضا حضرت پور یاران شروع نماینده بازی برای ایگور کولاکوویچ بودند.

تیم ملی آمریکا که حتی در این هفته جان اسپرا سرمربی مطرح خود را نیز به همراه ندارد با ترکیب کاملاً جوان در برابر ایران نهاده شد و بازی از ابتدا پایاپای شروع شد. نخستین تایم استراحت فنی در حالی با فزونی 8 بر 7 به سود ایران همراه شد که ایران تیم برتر در حمله و آمریکا تیم برتر در دفاع بود. دومین تایم استراحت فنی نیز در حالی با نتیجه 16 بر 15 به سود آمریکایی همراه شد که دو تیم برابر پیش رفتند و امتیاز 16 به دلیل برخورد معروف با پوریا یلی و از دست رفتن توپ برای حریف ثبت شد. بازی برابر دو تیم در این ست ادامه یافت اما آمریکا در نهایت 27 بر 25 پیروز شد.

*ست دوم؛ 25 بر 21 به سود آمریکا

ایران ابتدا با نتیجه 2 بر صفر از آمریکا پیش افتاد. ملی پوشان با کاهش درصد اشتباهاتشان با سه اختلاف امتیاز نخستین تایم استراحت فنی را با نتیجه 8 بر 5 نزد ایگور کولاکوویچ رفتند. آمریکایی ها در ادامه پیروز شدند با جبران اختلاف امتیاز ایجاد شده بازی را در امتیاز 9 برابر نمایند و در ادامه نیز با نتیجه 11 بر 10 پیش بیافتند تا دومین تایم استراحت فنی با فزونی 16 بر 15 به سودشان انتها یابد. پس از فزونی 18 بر 16 آمریکایی ها سرمربی تیم ملی درخواست تایم استراحت داد اما تاثیری نداشت و امتیاز 19 برای حریف به ثبت رسید. با دفاع های خوب مجرد و حمله خوب یلی دو امتیاز متوالی برای ایران به دست آمد. در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 21 بازهم به سود آمریکا تمام شد.

ست سوم؛ 25 بر 20

در این ست ایگور کولاکوویچ جواد کریمی را جایگزین سعید معروف کرد و نخستین امتیاز در این ست برای ایران ثبت شد. آمریکایی مانند دو ست اول و دوم با دو امتیاز فزونی سعی در حفظ اختلاف امتیاز داشتند اما با دفاع قائمی ایران به امتیاز 6 رسید تا تیم کشورمان با نتیجه 6 بر 5 تیم برتر زمین باشد. نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 7 به سود آمریکا به انتها رسید. آمریکا تیم برتر دفاع، حمله، دریافت و سرویس بود. دومین تایم استراحت فنی با فزونی 16 بر 15 یاران ایگور کولاکوویچ همراه شد اما آمریکا با نتیجه 25 بر 20 کار را به اتمام رساند.

با این نتیجه، سومین شکست ایران در مرحله مقدماتی رقابت های لیگ ملت ها ثبت شد و تیم کشورمان با 12 پیروزی و 36 امتیاز در صندلی دوم رده بندی پس از تیم برزیل به کار خود انتها داد. ملی پوشان ایران به همراه تیم های برزیل، آمریکا، لهستان، فرانسه و روسیه شش تیم راه یافته به مرحله نهایی مسابقات هستند که از 19 تا 23 به میزبانی شیکاگو با هم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگاران، ایران، ایتالیا، چین، آلمان، برزیل، آرژانتین، ژاپن، کانادا، لهستان، روسیه، پرتغال، استرالیا، فرانسه، صربستان، بلغارستان و آمریکا 16 تیم حاضر در رقابت ها هستند که تیم های ایران، لهستان، برزیل، آمریکا، روسیه و فرانسه در مرحله نهایی حضور خواهند داشت.

تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت در لیگ ملت های والیبال خواهند بود که برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال حضور خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران در سال 2019 هفتمین حضور خود در لیگ جهانی والیبال را که با نام لیگ ملت های والیبال برگزار می گردد، در حالی تجربه می نماید که راهنمایی این تیم را ایگور کولاکوویچ برای سومین سال متوالی بر عهده دارد.

ملی پوشان ایران در شش دوره گذشته این رقابت ها با خولیو ولاسکو (2013)، اسلوبودان کواچ (2014 و 2015)، رائول لوزانو (2016) و کولاکوویچ (2018و 2017) به میدان رفتند. بهترین عنوان ایران در این مسابقات با حضور کواچ در سال 2014 بود که ملی پوشان پیروز شدند مقام چهارم مسابقات را کسب نمایند. سال گذشته نیز تیم ملی با راهنمایی ایگور در صندلی دهمی نهاده شد. تیم های والیبال برزیل (با 9 مدال طلا، 7 نقره، 4 برنز)، ایتالیا (با 8 مدال طلا، 3 نقره، 4 برنز) و تیم روسیه (با 3 مدال طلا، 5 نقره، 7 برنز) به ترتیب پرافتخار ترین تیم های لیگ جهانی هستند.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله سامی: مجله سامی: انجمن های گفتگو

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11636

به "آمریکا 3 - ایران صفر، سرانجام کار ایران در مرحله گروهی با عنوان دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 3 - ایران صفر، سرانجام کار ایران در مرحله گروهی با عنوان دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید