اجازه چین از WTO برای مجازت 7 میلیارد دلاری آمریکا!

به گزارش مهسان بلاگ، چین به سازمان تجارت جهانی (WTO) خاطرنشان کرد که می خواهد به تلافی عدم پایبندی واشنگتن به حکم مربوط به اختلاف سر تعرفه های دامپینگ آمریکا، هفت میلیارد دلار در سال روی این کشور تحریم اعمال کند.

اجازه چین از WTO برای مجازت 7 میلیارد دلاری آمریکا!

به گزارش خبرنگاران، درخواست برای اجازه از WTO برای معرفی این تحریم ها احتمالا به سال ها کشمکش حقوقی سر پرونده این مجازات و میزان آن منتهی می گردد.

چین این شکایت را در سال 2013 عنوان نمود و درباره تعرفه های دامپینگ آمریکا روی صنایع متعدد از جمله ماشین آلات و الکترونیک، صنعت فلزات و مواد معدنی با ارزش صادرات سالانه 8.4 میلیارد دلار در آن موقع شکایت کرد.

در درخواست اجازه چین که از سوی WTO منتشر گردیده، آمده است که جدیدترین آمار نشان می دهد این کشور سالانه 7.043 میلیارد دلار خسارت متحمل گردیده و بنابراین طبق مقررات WTO، خواهان دریافت اجازه برای ایجاد موانع تجاری روی کالاهای آمریکایی به ارزش مشابه است.

چین در اختلافی در سال 2016 برنده حکم WTO شد و حکم مذکور سال گذشته مجددا تایید شد.

این پرونده مربوط به شیوه محاسبه دامپینگ صادرات چینی که به کالاهای ساخت آمریکا در بازار این کشور آسیب می زند از سوی وزارت بازرگانی آمریکا بود.

شیوه محاسبه آمریکا در پرونده های متعددی که در WTO مطرح گردیده، غیرقانونی شناخته گردیده است.

این احکام بود که سبب شد دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا کمپین اصلاحات WTO را راه اندازی کند و ماه گذشته بیان کرد اگر این نهاد تغییر نکند، آمریکا ممکن است از آن خارج گردد.

بر اساس گزارش رویترز، چین ماه گذشته به WTO گفت مهلت معین گردیده برای آمریکا برای عمل به حکم صادره در 22 اوت منقضی گردیده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1317

به "اجازه چین از WTO برای مجازت 7 میلیارد دلاری آمریکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه چین از WTO برای مجازت 7 میلیارد دلاری آمریکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید