اردوغان: امکان تکرار انتخابات شهرداری در استانبول وجود دارد

به گزارش مهسان بلاگ، آنکارا- خبرنگاران- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: با توجه به وجود شائبه ها و ابهامات در روند برگزاری انتخابات شهرداری ها در استانبول، امکان برگزاری مجدد انتخابات در این استان دور از انتظار نیست.

اردوغان: امکان تکرار انتخابات شهرداری در استانبول وجود دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه در روز چهارشنبه، اردوغان هنگام بازگشت از روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران در هواپیما با اشاره به انتخابات استانبول گفت: شائبه هایی درباره نحوه برگزاری انتخابات در استانبول مشاهده شده است. در نتیجه امکان ابطال انتخابات در استان استانبول وجود دارد.

اردوغان اضافه نمود: شورای عالی انتخابات تصمیم نهایی درباره انتخابات استانبول را در هفته پیش رو اعلام خواهد نمود و چنانچه به ابطال انتخابات رأی دهد، در استانبول مجدداً شاهد برگزاری انتخابات برای مشخص شهردار کل و شهرداران مناطق این شهر خواهیم بود.

رئیس جمهوری ترکیه با تأکید بر اینکه شورای عالی انتخابات حتی اگر اعلام کند که یک حزب تنها با یک رأی بیشتر پیروز شده است، تابع تصمیمات این شورا خواهند بود، بیان داشت: تصمیم گیرنده و مرجع نهایی درباره انتخابات استانبول، شورای عالی انتخابات است.

در انتخابات شهرداری های ترکیه که 11 فروردین امسال برگزار گردید، حزب عدالت و توسعه شهرداری کلانشهر استانبول با 16 میلیون نفر جمعیت که مهمترین حوزه انتخابی است، نتیجه را به حزب جمهوریخواه خلق واگذار کرد.

با این حال مقامات حزب حاکم ضمن ابراز تردید در این نتایج، خواستار بازشماری آرا در تمام 12 هزار و 180 حوزه اخذ رای شده اند.

بعضی بر این باورند که انتخابات شهرداران ترکیه در آینده سیاسی این کشور به حدی از اهمیت برخوردار خواهد بود که در هر شرایطی باید آن را نقطه عطفی در نظام سیاسی این کشور و نیز سیاست های داخلی و خارجی آن دانست.

خاورم**9489**1144

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7833

به "اردوغان: امکان تکرار انتخابات شهرداری در استانبول وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: امکان تکرار انتخابات شهرداری در استانبول وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید