انسان محوری به معنای توجه همزمان به همه نیازهای شهر است

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- استانداری فارس،گفت: هماهنگی بین سازمانی در اجرای چنین پروژه هایی متاثر از دلبستگی مسئولان به شهروندان و پیشرفت شهر است و موجب ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم می گردد.

انسان محوری به معنای توجه همزمان به همه نیازهای شهر است

به گزارش خبرنگاران از شیراز،عنایت الله رحیمی عصر دیروز در مراسم افتتاح تقاطع غیرهم سطح شهیدان یغمور با بیان اینکه انسان محوری به معنای این است که شهر را به عنوان یک سیستم و موجود زنده در نظر بگیریم، عنوان نمود: در این دیدگاه همه احتیاجهای یک شهر از جمله خیابان ها، تقاطع ها ، فضای سبز، امور فرهنگی و... در کنار هم مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بی تردید توجه یک جانبه به پیشرفت برخی احتیاجها و رها کردن سایر آنها مسائل زیادی در پی دارد؛ بنابراین مدیریت شهری مبتنی بر علم به همه وجوه توجه می نماید.

استاندار فارس با اشاره به آشنایی خود با مسائل کمربندی شیراز و شهرک های منتهی به آن اظهار کرد: در یک دهه گذشته شاهد برطرف بسیاری از این مسائل و به طورکلی توسعه و پیشرفت عمرانی در شهر شیراز بوده ایم.

دکتر رحیمی با تاکید بر اینکه دولت در سال های گذشته میلیاردها تومان اعتبار به برطرف مسائل کمربندی شیراز اختصاص داده است، اعلام نمود: سه تقاطع عدالت، وحدت و خلیج فارس طی سال های 88 تا 95 با اعتبارات دولتی و تملک های اجرا شده از سوی شهرداری احداث شده است.

وی همچنین به کلنگ زنی تقاطع مهدی آباد با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان در امسال اشاره نمود وگفت: این تقاطع از جمله تعهدات راه و شهرسازی در کمربندی شیراز است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد احتیاج در اسرع وقت به نتیجه برسد.

عملیات احداث چندین دور برگردان، اصلاح جهت، نصب دوربین های ثبت سرعت و تامین روشنایی از دیگر اقداماتی است که به گفته استاندار فارس از سوی راهداری و راه و شهرسازی با هدف ایمن سازی اجرا شده است.

دکتر رحیمی یادآور شد: در استای اصلاح شرایط کمربندی جهت میدان رودکی تا تقاطع وحدت از چهار محور به شش محور افزایش یافته است.

وی قرار دریافت تاسیسات شهری در جهت پروژه های عمرانی را امری اجتناب ناپذیر دانست و عنوان نمود: جا به جایی این تاسیسات با همراهی دستگاه های خدمات رسان انجام می گردد.

استاندار فارس اعلام نمود: در زمان تهیه طرح تفصیلی شهر شیراز بخش درخور توجهی از هزینه های مورد احتیاج در کمربندی به عهده شهرداری گذاشته شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه احتیاجهای یک شهر همیشه در حال تغییر است اظهار کرد: دیدگاه مدیریت شهری برای برطرف این احتیاجها باید پویا و دینامیک باشد.

دکتر رحیمی بیان نمود: مدیریت شهری هم اکنون خدمات ارزنده ارائه میدهد به گونه ای که پروژه عظیم خط دو مترو هم اکنون در حال انجام است و با کوشش شهرداری و یاری مدیریت ارشد استان در طول عمر این دولت خواهد رسید که رکوردی کشوری در زمینه احداث خطوط زیر زمینی حمل و نقل رقم خواهد زد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح های مقدماتی و مراحل تصمیم گیری تراموا در دستور کار قرار گرفته که باید شهرداری و شورای شهر بکوشند این پروژه نیز در ایام فعالیت آنها شروع گردد.

تقاطع غیر هم سطح شهیدان یغمور با با اعتبار 3هزار و 95 میلیارد ریال حد فاصل تقاطع تقاطع بلوار شهید باهنر و کمربندی شیراز افتتاح شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65039

به "انسان محوری به معنای توجه همزمان به همه نیازهای شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انسان محوری به معنای توجه همزمان به همه نیازهای شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید