ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت از صنعتگران مازندران است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: مجوز شش بازارچه صنایع دستی از سال 91 در استان صادر گردیده ولی این پروژه ها عملیاتی نگردیده و معلق مانده است.

ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت از صنعتگران مازندران است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز چهارشنبه 11 مهر 97 در نشست با هنرمندان صنایع دستی در استان با عنوان اینکه تمام شهرداری ها حاضرند برای برپایی غرفه های صنایع دستی، عرصه را واگذار نمایند گفت: برای نجات صنایع دستی باید وحدت داشته باشیم.

او اظهار کرد: باید بهم ریختگی را در حوزه صنایع دستی کنار بگذاریم و اکنون همه شهرداران آمادگی خود را برای واگذاری عرصه برای نمایشگاه صنایع دستی اعلام نموده اند و ما باید در این زمینه برنامه داشته باشیم.

فرزانه با عنوان اینکه صنایع دستی ریشه در فرهنگ و گذشته تاریخی دارد، ارائه برنامه در حوزه صنایع دستی را لازم دانست و گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت است اما در سال 91 شش مجوز بازارچه صنایع دستی داده شد که هنوز عملیاتی نگردیده است.

او دلیل عدم اجرای بازارچه های صنایع دستی را نگاه تجاری شهرداری ها به این بازارچه ها دانست و گفت: باید نسبت به توسعه بازارچه های محلی موقت و دائمی صنایع دستی در استان کوشش کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، با بیان اینکه هنرمندان ما بی ابزار هستند گفت: در حال حاضر مشکل تامین مواد اولیه نظیر چوب هستیم و این وضعیت درحالی که اسیر مکاتبات گردیده ایم.

او اضافه نمود: نوسانات ارز و مسائل اقتصادی این فرصت را برای توسعه صنایع دستی و گردشگری مهم برشمرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1942

به "ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت از صنعتگران مازندران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد بازارچه های صنایع دستی از راهکارهای حمایت از صنعتگران مازندران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید