با 6 هواپیمایی معروف ایرانی و خارجی آشنا شوید!

به گزارش مهسان بلاگ، همه ما دوست داریم تا بعد از خرید بلیط هواپیمایمان، با بهترین خدمات از طرف ایرلاینی که از آن خرید نموده ایم روبرو شویم. ایرلاین های مختلفی در سرتاسر ایران و دنیا هستند که آماده خدمت رسانی به مسافران می باشند. همه کشورها سعی دارند تا بهترین ایرلاین را داشته باشند و هزینه های زیادی را صرف برندینگ، روابط عمومی، تبلیغات و… آن می نمایند.

با 6 هواپیمایی معروف ایرانی و خارجی آشنا شوید!

در این مقاله از خبرنگاران، قصد داریم تا با 6 ایرلاین معروف ایرانی و خارجی آشنا شویم. با ما همراه باشید:

هواپیمایی های خارجی

ابتدا به سراغ 7 ایرلاین خارجی می رویم.

1) هواپیمایی امارات (Emirates Airline)

حتما شعار این شرکت هواپیمایی (Fly Emirates) را بر روی پیراهن های تیم های رئال مادرید، پاری سن ژرمن، آرسنال، آث میلان، هامبورگ و… دیده اید. این شرکت عظیم هواپیمایی توانسته است با برندینگ قوی، ارائه خدمات در بالاترین کیفیت و مجهزترین و مدرن ترین ناوگان هواپیمایی، به یکی از بهترین ایرلاین های جهان تبدیل گردد (در سال 2013 به عنوان بهترین ایرلاین جهان انتخاب شد).

ناوگان هوایی Emirates شامل این هواپیماها می باشد:

  • 82 فروند ایرباس A380 (عظیمترین هواپیمای مسافربری جهان)
  • 18 فروند ایرباس A340
  • 10 فروند ایرباس A330
  • 1 فروند ایرباس A319
  • 16 فروند ایرباس A310
  • 7 فروند ایرباس A300
  • 164 فروند بوئینگ 777
  • 1 فروند بوئینگ 737
  • 3 فروند بوئینگ 727

ناوگان باربری هواپیمایی امارات نیز شامل این پرنده های آهنی ست:

  • بوئینگ 747 - 7 فروند
  • ایرباس A310 - 3 فروند

2) هواپیمایی ایرفرانس (Airfrance)

هواپیمایی حامل پرچم فرانسه، عضو مؤسس Skyteam می باشد و یکی از عظیمترین ایرلاین های جهان محسوب می گردد. این ایرلاین توانسته است تا در سال 2004 میلادی، عنوان عظیمترین هواپیمایی اروپا را به نام خودش ثبت کند. عمده هواپیماهای ایرفرانس را ایرباس تشکیل می دهد و هواپیمایی معروف KLM، زیر مجموعه این شرکت عظیم فرانسوی می باشد.

3) هواپیمایی بریتیش ایرویز (British Airways)

نهمین هواپیمایی عظیم جهان، متعلق به هواپیمایی کشور بریتانیا یعنی بریتیش ایرویز می باشد. این شرکت یکی از معدود ایرلاین هایی ست که هنوز هم از هواپیمای ما فوق صوت کنکورد استفاده می نماید. اولین پرواز این شرکت در سال 1946 انجام گرفت که از لندن به مقصد تهران بود. فرودگاه اصلی این ایرلاین بریتانیایی، هیترو (Heathrow) در لندن می باشد.

4) هواپیمایی لوفت هانزا (Lufthansa)

پردرآمدترین شرکت هواپیمایی جهان که اتفاقا یکی از قدیمی ترین آن هاست و متعلق به کشور آلمان است. این شرکت به امنیت بسیار بالای پروازش معروف است. اهمیتی که این شرکت به امنیت پرواز می دهد، بیش از هر شرکت دیگری در جهانست و این موضوع یکی از اصلی ترین دلایلی ست که این شرکت را به یکی از عظیمترین و بهترین هواپیمایی های جهان تبدیل نموده است.

هواپیمایی اتریش (Austrian Airlines)، هواپیمایی برلین (Air Berlin)، هواپیمایی سوئیس، هواپیمایی بروکسل و چندین ایرلاین عظیم دیگر، زیر مجموعه این غول عظیم ژرمن می باشد.

معنی کلمه لوفت هانزا به این صورت است که لوفت (Luft) به معنی پرواز و هانزا (Hansa) نام یک منطقه تجاری ست که آلمان، هلند، سوئیس، اتریش و چند کشور دیگر را شامل می گردد.

هواپیمایی های ایرانی

حال به معرفی 2 ایرلاین معروف ایرانی می پردازیم:

1) هواپیمایی هما (Iran Air)

قدیمی ترین ایرلاین ایران که با ادغام دو شرکت ایرانین ایرویز (Iranian Airways) و پرشین ایرویز (Persian Airways) به دنیا آمد. ایران ایر در سال 1355، بعد از شرکت استرالیایی Qantas، ایمن ترین ایرلاین جهان شناخته شد. هم اکنون ایران ایر با مشکل جدی فرسودگی ناوگان هوایی خود روبرو است که باید منتظر خریدهای اخیر دولت برای این ایرلاین باقی ماند. ایران ایر یکی از پرفروش شرکت ها در بلیط هواپیما در وب سایت های رزرو بلیط هواپیما چون سفرمی ست.

به گزارش خبرگزاری SKIFT لوگوی ایران ایر، زیباترین لوگوی جهان در میان تمامی ایرلاین هاست.

2) هواپیمایی ماهان (Mahan Air)

هواپیمایی ماهان، زاده شده در کرمان، یکی از عظیمترین ایرلاین های ایران است. این شرکت 24 سال پیش توسط موسسه خیریه مولی الموحدین تاسیس شد و هم اکنون حمید عرب نژاد رئیس هیئت مدیره آن است.

ناوگان هوایی ماهان ایر، شامل تعداد زیادی ایرباس، بوئینگ و فوکر است. این شرکت هم اکنون به علاوه پروازهای داخلی، پروازهای مختلفی را نیز به کشورهایی چون آلمان، انگلستان، امارات، تایلند، بلغارستان، هند، ترکیه، عراق و… دارد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: جاده های سبز
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 60078

به "با 6 هواپیمایی معروف ایرانی و خارجی آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 6 هواپیمایی معروف ایرانی و خارجی آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید