برگزاری روز جهانی شهر ها

به گزارش مهسان بلاگ، دبیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اشاره به برگزاری روز جهانی شهر ها گفت: این روز از سال 2013 در تقویم سازمان ملل جای گرفت.

برگزاری روز جهانی شهر ها

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، گشتاسب مظفری معاون امور بین الملل شهرداری تهران و دبیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران صبح امروز در نشست علمی تخصصی شهر های هوشمند گفت: این نشست به مناسبت روز جهانی شهر ها برگزار می گردد.

مظفری ادامه داد: روز جهانی شهر ها از سال 2013 در تقویم سازمان ملل جای گرفت و هدف این است رویداد هایی در این روز برگزار گردد که اهمیت صندلی شهر ها را به دولت ها و تصمیم گیران یادآوری کند.

وی اضافه کرد: قرار است با این گرامیداشت کوشش گردد تا به سمت شهر های رونق یافته تر و زیست پذیر تر حرکت کنیم و از این رو شعار شهر زیست پذیرتر را انتخاب نموده اند.

دبیر جایزه جهانی خشت طلایی گفت: ما در ایران از سال 2014 به این حرکت پیوستیم و سه دوره تا امروز برگزار شده و این دوره چهارم برگزاری رویداد خشت طلایی است.

وی گفت: هدف این جایزه این است که به مدیران شهری و کارشناسان شهری یاری کند که از تجارب یکدیگر استفاده نمایند تا زیرساخت های بهتری برای شهر ایجاد گردد.

مظفری ادامه داد: منطقه غرب آسیا منطقه حساسی است، زیرا صندلی ایجاد تمدن های جهانی است و خوشبختانه شهر های این منطقه در قالب تشکل های حرفه ای همکاری های خوبی با یکدیگر دارند.

معاون امور بین الملل شهرداری تهران اضافه کرد: سال جاری رویداد ویژه ای هم داریم که برگزاری نشست شهر های غرب آسیا است.

وی ادامه داد: یکی از کمیته های تخصصی این سازمان کمیته شهر های هوشمند است که امروز در حاشیه مراسم خشت طلایی اتفاقا یک نشست تخصصی هم ترتیب داده اند.

مظفری گفت: از همکاری برنامه اسکان بشر سازمان ملل هم که شریک ما در برگزاری این همایش بوده، هم تشکر می کنم.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24800

به "برگزاری روز جهانی شهر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری روز جهانی شهر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید