تبدیل کاج های کریسمس به روغن زیستی

به گزارش مهسان بلاگ، بر اساس اعلام محققان دانشگاه شفیلد، سالیانه 7 میلیون اصله درخت کاج کریسمس تنها در بریتانیا قطع می شوند و محققان به فکر استفاده از آنها افتاده اند.

تبدیل کاج های کریسمس به روغن زیستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزمگ، هر ساله تعداد زیادی درخت کاج به منظور استفاده در تزئینات سال نو در سراسر جهان قطع می گردد و پس از اتمام تعطیلات رها می شوند یا دور ریخته می شوند.

این درخت های برگ سوزنی همیشه بهار، برای تجزیه به مدت زمان طولانی احتیاج دارند و گازهای گلخانه ای منتشر می نمایند.

البته برخی شهرداری ها از آنها برای تهیه کود گیاهی و کمپوست استفاده می نمایند که روش خوبی است، اما محققان دانشگاه شفیلد انگلیس، فکر بهتری نموده اند. آنها دریافته اند که از این درخت های سوزنی می توان در محصولاتی مانند رنگ ها و شیرین نماینده ها استفاده کرد.

سینتیا کارتی، دانشجوی دکترای دانشگاه بریتانیایی شفیلد(Sheffield)، به دنبال روش های تجزیه لیگنوسلولز(lignocellulose) هستند که یک پلیمر پیچیده است که حدود 85 درصد از برگ های سوزنی این درختان را تشکیل می دهد.

وی دریافت که با ترکیب حلال های ارزان قیمت و سازگار با محیط زیست مانند گلیسیرین با فرآیندی به نام اتشکاف(تجزیه در اثر حرارت-pyrolysis) می تواند این پلیمر را به یک روغن زیستی مایع تبدیل کند و یک زیست توده جامد نیز باقی بماند.

این روغن زیستی حاوی گلوکز، استیک اسید و فنول است که می تواند در شیرین نماینده های مواد غذایی، رنگ ها، چسب ها و ضدعفونی نماینده ها استفاده گردد.

اما توده زیستی جامد فراوری شده را می توان به عنوان یک کاتالیزور در واکنش های مختلف شیمیایی صنعتی مورد استفاده قرار داد.

در این فرآیندها می توان از هر دو نوع درخت خشک و تازه بهره گرفت.

کارتی می گوید: تصفیه نماینده های زیستی می توانند از یک روند نسبتا ساده اما ناشناخته برای تجزیه برگ های سوزنی درخت کاج استفاده نمایند. در آینده، درختی که خانه را برای جشن تزئین می نماید، می تواند به رنگ تبدیل گردد تا مجددا خانه را با آن تزئین نمایند.

ضمن این که دانشمندان دانشگاه بث(Bath) در بریتانیا قبلا یک پلاستیک تجدیدپذیر را که با مواد شیمیایی مشتق شده از برگ های سوزنی درخت کاج توسعه داده شده بود، ساخته بودند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4091

به "تبدیل کاج های کریسمس به روغن زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل کاج های کریسمس به روغن زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید