خبرنگاران بارش تگرگ به کشاورزی همدان خسارت زد

به گزارش مهسان بلاگ، همدان- خبرنگاران- رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به بارش گسترده تگرگ در سراسر این استان گفت: درختان میوه زودگل و کشت های کلزا و گندم در برابر رگبار تگرگ دوام نیاورده و آسیب دیده اند که میزان آن در حال پایش و آنالیز است.

خبرنگاران بارش تگرگ به کشاورزی همدان خسارت زد

منصور رضوانی جلال روز آدینه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران گفت: از شب گذشته شاهد رعد برق و ریزش وسیع تگرگ در تمام مناطق استان بودیم و آنالیز های اولیه ما از آسیب دیدگی بخشی از باغ ها و زراعت استان نشان دارد.

وی اضافه نمود: بی تردید درختان میوه تک هسته ای و زودگل مانند زردآلو و بادام زیر رگبار تگرگ تاب نیاورده و بیشترین آسیب را متحمل شده اند.

رضوانی جلال گفت: علاوه بر باغ های استان، کشت کلزا و گندم که به مرحله چند برگی رسیده اند نیز زخمی شده و میزان خسارت وارد آمده در حال آنالیز است.

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان اظهار داشت: در این شرایط از کشاورزان و باغداران کاری ساخته نیست اما هشدارها و توصیه لازم برای ایجاد بعضی پوشش های محافظ به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی ریزش تگرگ ادامه دارد، اضافه نمود: در صورت تداوم این شرایط باید منتظر ضرر و زیان های بیشتری بر بخش کشاورزی استان باشیم.

به گفته رضوانی جلال اگر سرمای بهار شدت یابد و دمای هوا به زیر صفر برسد باید سرمازدگی محصولات زراعی و باغی را هم به خسارت تگرگ اضافه کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان با اشاره به اینکه زراعت و باغداری این استان همیشه در معرض خطر سرمازدگی، تگرگ و سیل بوده است از کشاورزان خواست علاوه بر جدی دریافت توصیه های هواشناسی به محتوای پیامک های آموزشی که برای آنها ارسال می کنیم توجه نمایند.

آذرماه سال گذشته بیش از 108 میلیارد تومان غرامت سیل به کشاورزان همدانی در قالب یاری بلاعوض و تسهیلات پرداخت شد.

سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در بخش کشاورزی همدان فراوری می گردد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43974

به "خبرنگاران بارش تگرگ به کشاورزی همدان خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارش تگرگ به کشاورزی همدان خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید