دانشمندان از یک عروس دریایی روبات زیستی ساختند

به گزارش مهسان بلاگ، دانشمندان پیروز شدند حرکات یک عروس دریایی را به دست بگیرند و سرعت حرکت آن را چندین برابر نمایند و در واقع یک روبات زیستی ساختند.

دانشمندان از یک عروس دریایی روبات زیستی ساختند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، دانشمندان با کاشت یک میکروالکترونیک در بدن یک عروس دریایی، بدن آن را تحت کنترل درآوردند و سرعت شنای آن را تقریبا به سه برابر رساندند. آن ها برای این کار کمی نیروی خارجی اعمال کردند و سوخت وساز بدن عروس دریایی دو برابر افزایش دادند.

به گفته محققان، قدرت خارجی این روبات زیست هیبریدی 10 تا هزار برابر کمتر از قدرت خارجی سایر روبات های آبی است که تا به امروز گزارش شده است. عروس دریایی شناگر بسیار قاهری است و خیلی سریع تر از هر ماشینی که انسان ها ساخته اند، حرکت می نماید. در نتیجه هزینه کم حمل و نقل، آن ها را به یک داربست طبیعی ایده آل تبدیل می نماید.

درست است که وسایل نقلیه زیر آب خیلی سریع تر از یک عروس دریایی حرکت می نمایند، با این حال تا به امروز روبات هایی که سعی در تقلید از حرکت عروس دریایی داشتند، احتیاج به انرژی زیادی برای حرکت داشته اند و معمولا به منبع تغذیه خارجی متصل بوده اند.

از سوی دیگر، چیز های واقعی و در واقع حیواناتی مثل عروس دریایی، آرام و پایدار هستند، به قولی کاشف های سبک بال به شمار می فرایند و قادر به بهبود خود هستند. به همین دلیل است که بعضی از دانشمندان تصور می نمایند اگر بتوانند موجوداتی، چون آبزیان را به خوبی تحت کنترل درآورند، به روش جدید و جذابی برای گسترش نظارت بر اقیانوس ها دست خواهند یافت.

محققان می گویند: از آنجا که عروس دریایی به طور طبیعی در طیف گستره آبزیان آب های شور قرار می گیرند و در دما و غلظت اکسیژن و عمق خاص (حدود 3 هزار و 700 متر) زندگی می نمایند؛ می توانند به روبات های زیست هیبریدی خوبی برای مستقر شدن در اقیانوس های دنیا تبدیل شوند و به نوعی آبزیان اقیانوس ها را از مرگ حتمی نجات دهند.

این تیم تحقیقاتی نشان دادند که می توانند شنای عروس دریایی را بدون صرف هزینه ای و فقط با بالا بردن متابولیسم و بدون نگرانی از سلامتی حیوان تقویت نمایند. کلید اصلی این پژوهش، یک قطعه کنترل نماینده شنای قابل حمل میکروالکترونیک است که زمانی که به عروس دریایی وصل می گردد، امواج پالس ایجاد می نمایند و عضلات حیوان را تحریک و آن را منقبض می نمایند و در نتیجه باعث حرکت بیشتر حیوان می شوند.

دانشمندان با استفاده از این فناوری می توانند پیشرانه عروس دریایی را سرعت ببخشند تا جایی که به نقطه بهینه برسد؛ یعنی جایی که با کمترین انرژی، بیشترین سرعت حاصل گردد. آن ها ادعا می نمایند که با دستکاری و به نوعی ربودن کنترل متابولیسم و ماهیچه های این حیوان آبزی، سرعت شنای آن را 8/2 برابر سریع تر از سرعت شنای طبیعی آن افزایش دادند.

این تیم پژوهشی امیدوار است که این تحقیق، دانشمندان را به ساخت وسایل نقلیه زیرآب جدیدی راهنمایی کند که روزی بتوانند برای مدت زمان طولانی تری زیر آب اکتشاف نمایند و در عین حال هر جایی که ممکن است پرسه بزنند و حداقل اختلالات را ایجاد نمایند.

این محققان می گویند: کسی چه می داند؛ شاید در آینده ارتشی از این روبات های زیست هیبریدی اسرار و ناگفته های اقیانوس های ما را فاش نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42456

به "دانشمندان از یک عروس دریایی روبات زیستی ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان از یک عروس دریایی روبات زیستی ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید