در زمینه انتشار کتاب های تجسمی ثروتمند شده ایم

به گزارش مهسان بلاگ، ابراهیم حقیقی، هنرمند و دبیر یازدهمین جشنواره تجسمی فجر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نمایه چهل؛ دستاورد انتشارات هنرهای تجسمی اظهار کرد: امروز در زمینه انتشار کتاب در عرصه هنرهای تجسمی ثروتمند شده ایم.

در زمینه انتشار کتاب های تجسمی ثروتمند شده ایم

به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه نمایه چهل؛ دستاورد انتشارات هنرهای تجسمی از رخدادهای پژوهشی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با معرفی 750 کتاب و با حضور هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره)، ابراهیم حقیقی (دبیر کل جشنواره)، امیر سقراطی (دبیر هنری) و محسن سلمیانی (دبیر اجرایی) در عرصه هنرهای تجسمی، عصر روز پنجشنبه (25 بهمن ماه) در موزه امام علی (ع) افتتاح شد.

طی بازدید از این نمایشگاه، امیر سقراطی خلاءهای پژوهشی در عرصه هنرهای تجسمی و ضرورت دسته بندی حوزه ای و تاریخی کتاب ها و آثار پژوهشی این حوزه را از اصلی ترین دلایل افزودن این بخش به جشنواره هنرهای تجسمی فجر دانست و گفت: این دسته بندی ها نشان می دهد که در هر دوره ای احتیاج جامعه، سلیقه ناشران و مخاطبان را نشان می دهد. به عنوان مثال از دهه هفتاد به بعد احتیاج مخاطب در انتشار کتاب های عرصه هنرهای تجسمی بیشتر مطرح بوده است.

او ضمن ارائه توضیحاتی درباره بخش های مختلف این نمایشگاه، اظهار کرد: کارهای پژوهشی در عرصه هنرهای تجسمی و تفکیک آنها یاری می نماید که بدانیم ما در این حوزه از کجا آمده ایم و به کجا خواهیم رفت.

همچنین در بخش دیگری از این بازدید، ابراهیم حقیقی خاطره ای را از سالی که می خواست در کنکور شرکت کند، روایت کرد و گفت: یادم است که سال 46 وقتی در کنکور شرکت کردم تنها یک منبع کتاب فارسی در حوزه هنرهای تجسمی وجود داشت و وقتی به دانشگاه هنرهای زیبا رفتم و در کتابخانه آن حجم از کتاب های خارجی را این زمینه پیدا کردم واقعاً شُک شدم. فکر می کنم امروز ما در عرصه انتشار کتاب در حوزه هنرهای تجسمی ثروتمند شده ایم. سقراطی همچنین یادآور شد: آمار دقیقی از تعداد کتاب های منتشرشده در عرصه هنرهای تجسمی در چهل سال اخیر وجود ندارد، اما استنباط من این است که دستِ کم بالای 5 هزار جلد کتاب در این عرصه منتشر شده که 750 عنوان از آنها در این نمایشگاه معرفی شده است.

کتاب های معرفی شده در این نمایشگاه ها در حوزه های اسطوره شناسی، آلبوم های هنری، آموزش هنر، تاریخ شفاهی، تاریخ نگارگری ایرانی، تاریخ هنر ایران و دنیا، زیبایی شناسی و تفکر انتقادی، تصویرگری، هنرهای سنتی و ملی، مسابقات و دوسالانه های هنری، عکاسی و نظریه هنر و کاریکاتور تقسیم بندی شده اند.

در بخش نمایه چهل؛ دستاورد انتشارات هنرهای تجسمی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، 750 روی جلد کتاب به نمایش در آمده است و از 25 بهمن تا 15 اسفندماه در موزه امام علی (ع) برقرار خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5513

به "در زمینه انتشار کتاب های تجسمی ثروتمند شده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمینه انتشار کتاب های تجسمی ثروتمند شده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید