راه اندازی 83 شرکت استارتاپی از سوی نخبگان بازگشته به کشور

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران- معاون مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می گوید: 83 شرکت استارتاپی در حوزه های مختلف تخصصی توسط ایرانیان متخصص خارج از کشور ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی بیش از دو هزار و 400 نفر از بهترین متخصصان و فارغ التحصیلان داخلی را فراهم نموده است.

راه اندازی 83 شرکت استارتاپی از سوی نخبگان بازگشته به کشور

علی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی خبرنگاران اظهار کرد: برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور از اسفند ماه 1393 با هدف ایجاد ساز و کاری جهت بهره مندی از دانش و تجارب ارزشمند محققان و متخصصان ایرانی خارج از کشور در قالب برنامه هایی همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استادان مدعو و تعیین، تاسیس شرکت فناور و برگزاری سخنرانی و کارگاه تخصصی با تاکید بر مدل چرخش مغزها از سوی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی طراحی و اجرایی شده است.

وی اضافه نمود: مخاطبان این طرح شامل دانش آموختگان دوره دکتری از یکی از 100 دانشگاه برتر جهان، استادان یکی از 200 دانشگاه برتر جهان و متخصصان و کارآفرینان فعال در یکی از موسسات شاخص علمی و فناوری یا شرکتهای دانش بنیان خارجی هستند.

حسینی ادامه داد: مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی توانسته است در چهار سال گذشته پل ارتباطی میان متخصصان و دانشمندان ایرانی خارج از کشور با بیش از 70 مرکز علمی و فناوری منتخب داخلی در کمترین زمان ممکن باشد و آنها را با ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف علمی و فناوری آشنا کند.

وی اضافه نمود: تجربه پیروز برنامه مذکور در شکل گیری زیرساختی مناسب و سریع جهت استفاده از ظرفیت و توان علمی و فناوری متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف تخصصی منجر به مشارکت بیش از 4700 نفر از متخصصان و محققان ایرانی خارج از کشور در این برنامه شده است.

حسینی توضیح داد: در طول چهارسال گذشته بیش از یک هزار و 120 نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه های برتر جهان که اکثر آنها از کشورهای امریکا، کانادا و کشورهای اروپایی را شامل می شوند هم اکنون به کشور بازگشته اند که 200 نفر از آنها فارغ التحصیل 20 دانشگاه برتر جهان همچون ام آی تی، استنفورد، کمبریج، هاروارد، برکلی، ایلینوی، امپریال کالج، پرینستون، میشیگان، ملی سنگاپور، ای پی اف ال سوئیس بوده است.

معاون مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین اظهار کرد: حدود 25 درصد این افراد تجربه زندگی بیش از 10 سال را در خارج از ایران داشته اند که نشان دهنده سطح بالای کیفی و ارزش بالای یکایک آنهاست.

وی در ادامه توضیح داد: تاکنون 83 شرکت استارتاپ در حوزه های مختلف تخصصی توسط ایرانیان متخصص خارج از کشور ایجاد شده که زمینه اشتغال تخصصی مستقیم برای بیش از دو هزار و 400 نفر از بهترین متخصصان و فارغ التحصیان داخلی را فراهم نموده است.

معاون مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین ادامه داد: تاکنون بیش از 300 نفر از فارغ التحصیلان ایرانی به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه های برتر کشور شده اند.

حسینی همچنین می گوید: اجرای برنامه مذکور بازتاب قابل تأملی نیز در رسانه های خارجی از جمله گزارش 2015 کریستین ساینس مانیتور، گزارش 2017 فایننشیال تایمز و گزارش سال 2017 سی ان ان داشته که در همه آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به پیروزیت برنامه دولت جمهوری اسلامی ایران در ترغیب متخصصان ایرانی خارج از کشور به همکاری و بازگشت به ایران اشاره شده است.

علمی ** 1836 ** 1055

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7183

به "راه اندازی 83 شرکت استارتاپی از سوی نخبگان بازگشته به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 83 شرکت استارتاپی از سوی نخبگان بازگشته به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید