عدم موفقیت ترامپ در سیاست خارجی و اعطای امتیاز ویژه به کره شمالی

به گزارش مهسان بلاگ، به دلیل عدم موفقیت ترامپ در سیاست خارجی آمریکا در دیگر مسائل بین المللی، رئیس جمهوری آمریکا شاید امتیاز ویژه ای نیز به کره شمالی بدهد.

عدم موفقیت ترامپ در سیاست خارجی و اعطای امتیاز ویژه به کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در اردیبهشت امسال که رهبران کره شمالی و آمریکا با وساطت مون جائه این رئیس جمهور بخش جنوبی کره جنوبی در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند سیر تحولات کره شتاب فراوانی گرفت، بطوری که کیم جونگ اون در انتها دیدار تاریخی خود با ترامپ به خبرنگاران گفت: رسیدن به اینجا راحت نبود. گذشته و قضاوت های قدیمی بر سر راه مانع ایجاد نموده بود. اما بر تمام آن مسائل غلبه کردیم و الان اینجا هستیم.

همین نگاه باعث شد تا اینکه خوش بینی ها نسبت به حل مسائل شبه جزیره بیشتر گردد. اما تحولات بعد از این ملاقات و تندروی های و درخواستهای غیر معمول و غیر منطقی تیم امنیتی و سیاسی ترامپ از کره شمالی روند آب شدن یخ های روابط دو کشور را کند کرد. مرور زمان و گذشت بیش از 9 ماه از دیدار اول این واقعیت را بیشتر روشن کرد که با زورگویی و و اصرار بر دیدگاه ها مسئله ای حل نمی گردد. و به همین خاطر بعد از مدتها سردی در روابط و تبادل نظر طرفین قبول کردند که مجددا با یکدیگر ملاقات نمایند.

اما آنچه مسلم شد، گذشت زمان اهداف هر سه کشور کره شمالی و جنوبی و نیز ایالات متحده آمریکا از انجام تبادل نظر را شفاف تر کرد و با روشن شدن این اهداف بنظر می رسد گفتکوها برای رسیدن به یک تفاهم نسبی اما رو به جلو در آینده متصور است.

آنچه مسلم است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ابتدای زمامداری خود است و مهمترین اولویت وی بهبود معیشت و وضعیت مالی کشور است. او دقیقا می داند بحران مالی می تواند مسائلش را برای اداره کشور سخت کند و با تفکرات اقتصاد دولتی و کمونیستی نمی تواند کشور را در آینده مدیریت کرد. بنابر این هدف اصلی او از انجام مذاکرات با ایالات متحده آمریکا در هانوی پیدا کردن راهی برای حل مسائل مالی است.

اما آمریکا دارای چه هدفی از دیدار مجددا با کیم جونگ اون است؟ آنچه مسلم است سیاستهایی که هم اکنون توسط ایالات متحده در قبال کره شمالی اعمال می گردد مواضع و راهبردهای سنتی جمهوری خواستار در قبال کره شمالی نیست بلکه ابتکارات و دیدگاههای شخص ترامپ است. او معتقد است نه بوش پدر و نه پسر و حتی کلینتون و اوباما هم نتوانستند موضوع کره شمالی را حل نمایند.

اما او این کار را خواهد نمود جالب اینجاست که او بارها در محافل خصوصی آمریکا به این موضوع اشاره نموده است. بنابر این ادامه روند تبادل نظری سطح بالا با کره شمالی برای رسیدن به اهداف حتی نمایشی دور از ذهن نیست. حتی بدلیل عدم موفقیت ترامپ در سیاست خارجی امریکا دردیگر مسائل بین المللی شاید امتیاز ویژه ای نیز به کره شمالی بدهد.

در این میان کره جنوبی هدفش از یاری به موفقیت مذاکرات آمریکا و کره شمالی در ویتنام برطرف تهدید و ایجاد امنیت مالی است. اگر این مهم به انجام برسد اهداف بلند پروازانه و رویای کره جنوبی برای رسیدن به صندلی بالاتر مالی در دنیا ملموس تر خواهد شد. به هر حال آنچه مسلم است شبه جزیره به سمت آرامش بیشتری در حال حرکت است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5890

به "عدم موفقیت ترامپ در سیاست خارجی و اعطای امتیاز ویژه به کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم موفقیت ترامپ در سیاست خارجی و اعطای امتیاز ویژه به کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید