ماجرای باخت عجیب فرنگی کار ایرانی 6 ثانیه به انتها!

به گزارش مهسان بلاگ، فرنگی کار وزن 87 کیلوگرم ایران باخت عجیبی را چند ثانیه مانده به راهیابی به فینال مسابقات آسیایی تجربه کرد.

ماجرای باخت عجیب فرنگی کار ایرانی 6 ثانیه به انتها!

به گزارش خبرنگاران، ورزش سه نوشت: صبح روز اول مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با اینکه اکثرا برای فرنگی کاران ایرانی با برد همراه بود، اما یک باخت عجیب همه موفقیت ها را زیر سایه خود برد.

بهروز راهنمایی که چندی پیش در مسابقات جام تختی و در حضور مدعیانی همچون رامین طاهری و حسین نوری توانست قهرمان وزن 87 کیلوگرم گردد، یکی از فرنگی کاران ایرانی در روز نخست مسابقات آسیایی دهلی نو بود که روی تشک رفت.

او بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم یک کشتی سخت و نفس گیر را برابر رقیب ازبکستانی خود تجربه کرد. راهنمایی که تجربه بین المللی چندانی در کارنامه خود ندارد و برای اثبات خود به کادرفنی در این وزن کوشش می نماید، توانست این مبارزه نزدیک را 6 بر 6 به سود خود تمام کند تا به نیمه نهایی برسد.

ملاقات نیمه نهایی برای راهنمایی برخلاف کشتی مرحله قبلی چندان سخت به نظر نمی رسید. رقیب قرقیزستان در حدی نبود که این فرنگی کار ایرانی نتواند از پس او بربیاید. این دیدگاه مربیان تیم ملی هم بود چون آن ها تمرکز خود را روی مبارزه همزمان پویا ناصرپور با حریف هندی گذاشته بودند که خیلی نزدیک و نفسگیر بود.

از اعضای کادرفنی فقط داوود اخباری در کنار تشک دیده می شد که او هم عکس العمل خاصی در حین کشتی یا بعد از آن نداشت.

بهروز راهنمایی مطابق انتظار در همان وقت اول 7-0 از حریفش پیش افتاد و در 3 دقیقه دوم فقط به یک امتیاز نیاز داشت تا کار را یکسره نموده و به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یابد. در حالی که تصور این بود راهنمایی نمی خواهد به خودش فشار بیاورد تا انرژی اش برای فینال تخلیه نگردد، او حتی یک امتیاز هم در تایم دوم نگرفت.

همه منتظر سرانجام مبارزه با نتیجه 7 بر صفر بودند و حتی کشتی گیر قرقیزستانی هم شکست را پذیرفته بود، اما در فاصله 6 ثانیه مانده به سرانجام کشتی بهروز راهنمایی روی زمین افتاد و به داور اظهار داشت از ناحیه زانو احساس درد می نماید.

داور نیز مطابق مقررات از پزشک مسابقات خواست وارد تشک گردد و برای درمان مصدومیت فرنگی کار ایرانی اقدام کند. بعد از چند ثانیه راهنمایی به پزشک اظهار داشت نمی تواند به کشتی ادامه دهد و به شکل عجیبی انصراف خود را اظهار داشت!

همه حاضران در سالن از این اتفاق متعجب بودند چون حتی در صورت شدید بودن مصدومیت راهنمایی، این کشتی گیر می توانست در خاک حریف بخوابد و در آن 6 ثانیه نهایتا 2 امتیاز به کشتی گیر قرقیزستانی بدهد، اما باز هم برنده از تشک بیرون می آمد.

عجیب تر از همه این بود که بهروز راهنمایی با پاهای خودش و نه به شکل لنگان لنگان تشک را ترک کرد و دست حریف به نشانه پیروزی بالا رفت.

وارد سالن گرم مسابقات شدیم تا دلیل این اتفاق را از مربیان جویا شویم. پزشک تیم از ایجاد پارگی در زانوی فرنگی کار ایرانی خبر می داد و کادرفنی هم اظهار داشتند بهروز راهنمایی با این شرایط نمی تواند در ملاقات رده بندی هم کشتی بگیرد.

البته طبق مقررات مصدومیت این کشتی گیر باید به تایید پزشک مسابقات برسد تا او از جدول کنار گذاشته نشده و امتیازاتش برای تیم ملی ایران در جدول تیمی به حساب بیاید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی | مجله سرگرمی و تفریحی، همیشه به شادی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35926

به "ماجرای باخت عجیب فرنگی کار ایرانی 6 ثانیه به انتها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای باخت عجیب فرنگی کار ایرانی 6 ثانیه به انتها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید