ماجرای عجیب جدایی خارجی های تراکتور

به گزارش مهسان بلاگ، جدایی جنجالی خارجی های تراکتور در 2 سال اخیر به یک معضل عظیم برای این باشگاه تبدیل شده است.

ماجرای عجیب جدایی خارجی های تراکتور

به گزارش ، باشگاه تراکتور با حمایت اقتصادی زنوزی مالک متمول خود در چند سال اخیر بازیکنان خارجی خوبی جذب کرد، اما برخی از این خارجی ها به دلایل مختلفی بدون اجازه این باشگاه تبریزی را ترک کردند و حتی برخی از آن ها توانستند باشگاه تراکتور در فیفا محکوم نمایند.

کوین فورچونه، مهاجم نیم فصل اول تیم تراکتور در اقدامی عجیب اقدام به ترک تبریز نموده و بیان کرد که دیگر نمی خواهد برای این تیم بازی کند. او مدتی پیش در مصاحبه ای که با سایت باکس داشت از شرایط فوتبال ایران انتقاد کرد و دلیل جدایی اش از تراکتور را کیفیت پایین لیگ فوتبال ایران و مسائل دیگر اعلام نموده بود. با توجه به رقم بالای قرارداد این بازیکن، تراکتور از جدایی او بسیار متضرر شده و بر اساس شنیده ها قرار است از مهاجم سابق خود شکایت کند.

جدایی پر حاشیه و ناگهانی فورچونه، اما تنها جدایی جنجالی بازیکنان خارجی تراکتور در این 2 سال اخیر نبود به طوری که جدایی جنجالی خارجی های تراکتور در 2 سال اخیر به یک معضل عظیم برای این باشگاه تبدیل شده است.

آنتونی استوکس، مهاجم سرشناس ایرلندی که فصل گذشته با مانور تبلیغاتی بسیار به تراکتور پیوست پس از درخشش در هفته های ابتدایی حضورش در ایران، حواشی بسیاری را به وجود آورده و در نهایت به جنجالی ترین شکل ممکن از تراکتور جدا شد. او در شرایطی عطای حضور در تراکتور را به لقایش بخشید که با این تیم قرارداد داشت. تراکتوری ها که مدعی بودند این بازیکن نمی تواند با تیم دیگری قرارداد امضاء کند، به حضور استوکس در ترکیه و سپس پرسپولیس واکنش های تندی نشان دادند، اما در نهایت هیچ اتفاقی برای این بازیکن و تیم های جدیدش رخ نداد و این بازیکن بدون دردسر خاصی به تیم پرسپولیس پیوست.

البته استوکس در باشگاه پرسپولیس هم به بی نظمی های خود ادامه داد و بعد از اینکه ایران را ترک کرد تا به امروز حاضر نشده به پرسپولیس بازگردد و تهدید ها و اخطار های باشگاه پرسپولیس هم باعث نشد که استوکس به ایران باز گردد.

سرخپوشان تبریزی مدتی پیش با وجود اینکه مدعی شده بودند که در پرونده شکایت از استوکس برنده می شوند، با حکم فیفا به پرداخت 400 هزار دلار به علاوه 5 درصد از سود دیرکرد محکوم شدند و اگر در 45 روز این مبلغ را پرداخت ننمایند با محرومیت نقل و انتقالاتی روبرو می شوند.

لی هری اروین، مهاجم اسکاتلندی فصل گذشته تراکتور که تقریبا همزمان با استوکس در تبریز حضور یافت نیز سرنوشتی مشابه استوکس داشت. او پس از یک درخشش ناگهانی و به ثمر رساندن 4 گل در یک بازی، حواشی خود را شروع نموده و در حالی که تراکتور در کوران رقابت های لیگ برتر بود، ایران را ترک کرد. مهاجم اسکاتلندی بیان کرد که در ایران دچار افسردگی شده و به توصیه پزشک معالجش نمی تواند به ایران بازگردد. این موضوع با واکنش تند تراکتوری ها همراه بود و کار به شکایت و تهدید کشیده شد، اما در عین ناباوری و مثل ماجرای استوکس، تراکتوری ها نتوانستند در این مورد نیز به توفیق چندانی دست پیدا نمایند.

باشگاه تراکتور مدتی پیش در پرونده شکایت اروین هم به پرداخت مبلغ 100 هزار دلار به این مهاجم اسکاتلندی محکوم شد و در صورت پرداخت نکردن این مبلغ در 45 روز آینده با جرایم دیگری روبرو می شوند.

کوین کنستانت، هافبک گینه ای - فرانسوی که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم به تراکتور پیوست، دیگر بازیکنی بود که جدایی اش از تراکتور حواشی بسیاری داشت. او در حالی به تراکتور پیوست که به عنوان بازیکن سابق تیم عظیم میلان ایتالیا، حضورش در فوتبال ایران، اتفاق بسیار عظیمی به نظر می رسید. در حالی که طرفداران تراکتور مشتاقانه منتظر حضور کنستانت در ترکیب تیم شان بودند، باشگاه تراکتور بیان کرد که این بازیکن به دلیل مصدومیت نمی تواند در بازی های شروعین نیم فصل اول حضور داشته باشد.

انتظار طرفداران تراکتور برای دیدن کنستانت، اما محدود به چند بازی ابتدایی نیم فصل نشد و این بازیکن تا خاتمه فصل حتی یک دقیقه هم برای تراکتور بازی نکرد. باشگاه تراکتور که به مشکل قبلی کنستانت پی برده بود، اقدام به فسخ قرارداد این بازیکن کرد. در حالی که تراکتوری ها مدعی بودند در قرارداد این بازیکن گینه ای - فرانسوی بندی وجود دارد که طبق آن، این فسخ قانونی است، شاهد شکایت کنستانت از تراکتور بودیم.

به هر حال تراکتور به پرداخت 800 هزار یورو به کنستانت محکوم شد. در حالی که طی هفته های اخیر مسئولان باشگاه تراکتور اعلام نموده اند که این مبلغ را پرداخت نخواهند کرد و در کوشش برای به اثبات حقانیت خود هستند، به نظر می رسد که در نهایت شاهد پرداخت مبلغ یاد شده باشیم که اگر این اتفاق رخ بدهد، بازیکن گینه ای - فرانسوی بدون حتی یک دقیقه بازی در ایران، حدود یک میلیون دلار کاسب خواهد شد.

آخرین مورد از جدایی های جنجالی بازیکنان خارجی تراکتور نیز مربوط به فورچونه می گردد. کوین فورچونه نیز به مانند موارد دیگر، با مانور تبلیغاتی بسیار به تراکتور پیوست و سرخ پوشان تبریزی از او به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران یاد می کردند. فورچونه در طول مدتی که در تراکتور حضور داشت پیروز به زدن تنها یک گل شد و در خاتمه نیم فصل اول تبریز را ترک کرد. در حالی که باشگاه تراکتور مدعی بود این مهاجم به زودی به ایران باز خواهد گشت، فورچونه طی مصاحبه ای که داشت آب پاکی را روی دستان مسئولان باشگاه تراکتور ریخت تا پرونده حضور او نیز در تراکتور بسته گردد.

فورچونه در حالی این تصمیم را گرفته که باشگاه تراکتور اعلام نموده، رضایت نامه او را برای پیوستن به تیم دیگری را صادر نخواهد کرد. حال باید دید که آیا در نهایت فورچونه نیز همانند بازیکنان خارجی قبلی، برنده دوئل با تراکتوری ها می گردد یا اینکه باشگاه تراکتور برای اولین پیروز خواهد شد، پیروز میدان گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 42542

به "ماجرای عجیب جدایی خارجی های تراکتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای عجیب جدایی خارجی های تراکتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید