مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو: 200 هزار قلم تجهیزات پزشکی قیمت گذاری شده است، در شرایط تحریم دست کمک به سوی فراوری کنندگان تجهیزات پزشکی دراز می کنیم

به گزارش مهسان بلاگ، صفوی گفت: در شرایط تحریم دست کمک به سوی فراوری کنندگان تجهیزات پزشکی دراز می کنیم.

مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو: 200 هزار قلم تجهیزات پزشکی قیمت گذاری شده است، در شرایط تحریم دست کمک به سوی فراوری کنندگان تجهیزات پزشکی دراز می کنیم

به گزارش خبرنگار ، حسین صفوی مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در همایش ملی تجهیزات پزشکی و روز گرامی داشت نگهداشت و تعمیرات تجهیزات پزشکی که امروز برگزار گردید در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: از محل 500 میلیون یورو صندوق ذخیره ارزی رقمی برای پرداخت مطالبات تجهیزات پزشکی اختصاص یافت و شرکت های تجهیزات پزشکی بخشی از مطالبات خود را به صورت اوراق دریافت کردند و ما پیگیر آن هستیم که مابقی مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی پرداخت گردد.

وی ادامه داد: ما 50 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی داریم و شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می نمایند باید از تجهیزات پزشکی مراکز درمانی نگهداری و در زمان لازم سرویس دهی نمایند.

مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: همایش ملی تجهیزات پزشکی با یاد و خاطره مهندسان پزشکی که مسئول نگهداشت و سرویس تجهیزات پزشکی بودند و در سال گذشته در سانحه هوایی هواپیمای یاسوج جان خود را از دست داده اند برگزار گردیده است، چرا که مهندسان پزشکی وظایف سختی بر عهده دارند و مدام در سفر هستند همچنین به دلیل آنکه با اشعه و مواد شیمیایی کار می نمایند شغل پر خطری دارند.

اداره کل تجهیزات پزشکی هیچ زمانی از سازمان غذا و دارو مستقل نشده بود

صفوی با اشاره به تغییرات مدیریتی که در حوزه تجهیزات پزشکی اتفاق افتاده است، گفت: اداره کل تجهیزات پزشکی هیچ زمانی از سازمان غذا و دارو مستقل نشده بود و زمانی مستقل می گردد که ردیف بودجه مستقل داشته باشد و ساختار آن ذیل سازمان غذا و دارو نباشد، اکنون نیز همچون گذشته شرایط تغییری ننموده است و اداره کل تجهیزات پزشکی زیر نظر سازمان غذا و دارو به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیر کل تجهیزات پزشکی غذا و دارو تاکید نمود: وظیفه اداره کل تجهیزات پزشکی مدیریت برای کیفیت و تامین تجهیزات پزشکی در کشور است و در قیمت گذاری و توزیع سیاست گذاری می نماید و در خارج از این حیطه نمی توانیم تعریفی برای وظایف این اداره داشته باشیم.

صفوی اضافه نمود: ما خودمان را جدای شرکت های فعال تجهیزات پزشکی نمی دانیم و دست کمک از فراوری نمایندگان می طلبیم، چرا که در دوران تحریم فراورینمایندگان داخلی می توانند نقش مهمی ایفا نمایند.

وی در مورد قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، گفت: بهترین سیستم در یک کشور این است که صنف وظیفه کنترل بازار را بر عهده داشته باشد و قیمت ها آزاد باشد و در یک بازار رقابتی شرکت ها فعالیت نمایند و احتیاج مراکز درمانی تامین گردد، اما تجربیات نشان داد که شرکت های تجهیزات پزشکی نتوانستند در بازار رقابتی خوب عمل نمایند و احتیاج مراکز درمانی به خوبی تامین نشده است و گاهی با افزایش قیمت های غیر طبیعی رو به رو شدیم.

مدیر کل تجهیزات پزشکی غذا و دارو ادامه داد: با آغاز طرح تحول سلامت یکی از مداخلات و الزامات قیمت گذاری تجهیزات پزشکی بود و باید توجه داشت که اداره کل تجهیزات پزشکی خریدار نیست و مانند حوزه دارو وظیفه قیمت گذاری را بر عهده داریم به نحوی که بخش خصوصی آسیبی نبیند و از 260 هزار قلم تجهیزات پزشکی تنها 20 هزار قلم قیمت گذاری شده است.

صفوی گفت: در تحریم های قبلی ما به برجام امیدوار بودیم و حتی بعضی فراورینمایندگان خارجی به امید برجام سایت فراوری در ایران راه اندازی نموده بودند، اما با روی کار آمدن رئیس جمهور آمریکا ملت این کشور و ایران دچار گرفتاری شدند و در شرایط سخت تحریم احتیاج به همیت و همکاری همه جانبه است.

وی اظهار کرد: سیاست وزارت بهداشت در حوزه تامین تجهیزات پزشکی از سوی هیئت امنای ارزی شفاف است و تکیه ما در بخش خصوصی برای تامین تجهیزات پزشکی است و این که هیئت امناء برای تامین تجهیزات پزشکی ورود نمایند هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5656

به "مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو: 200 هزار قلم تجهیزات پزشکی قیمت گذاری شده است، در شرایط تحریم دست کمک به سوی فراوری کنندگان تجهیزات پزشکی دراز می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو: 200 هزار قلم تجهیزات پزشکی قیمت گذاری شده است، در شرایط تحریم دست کمک به سوی فراوری کنندگان تجهیزات پزشکی دراز می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید