مردم موریتانی خواستار شفافیت در انتخابات شدند

به گزارش مهسان بلاگ، تهران-خبرنگاران- هزاران نفر از شهروندان موریتانی با برپایی راهپیمایی در نواکشوت پایتخت این کشور خواهان کمیته مستقل انتخابات و شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری شدند که قرار است در ماه ژوئن(خرداد) برگزار گردد.

مردم موریتانی خواستار شفافیت در انتخابات شدند

به گزارش روز آدینه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری عربی 21، هزاران نفر از مردم موریتانی عصر پنجشنبه نسبت به تبانی در انتخابات هشدار داده و خواهان شفافیت در انتخابات آینده ریاست جمهوری شدند.

عبدالسلام ولد حرمه رئیس حزب مخالف دولت موریتانی گفت: این راهپیمایی برای باهدف مجبور کردن دولت به برگزاری انتخابات شفاف انجام شده است.

وی اضافه نمود: معترضان خواهان تغییر کمیته ملی انتخابات پیش از موعد آن هستند تا این کمیته جایگاهی برای حضور احزاب مخالف و احزاب حاکم این کشور باشد.

این مخالف موریتانیایی تاکید نمود که مخالفان این کشور تصمیم دارند اقدام های شدیدتری اتخاذ نمایند تا دولت را وادار به شفاف سازی در انتخابات نمایند چرا که مردم موریتانی از سیستم دیکتاتوری خسته شده اند.

وی اضافه نمود که حوادث و تحولات در الجزایر و سودان انگیزه ای برای مردم شده تا به دنبال دمکراسی باشند و سیستم های دیکتاتوری را نپذیرند.

حرمه تاکید نمود که اغلب کشورهای عربی و آفریقایی به دلیل این سیستم های دیکتاتوری و فاسد با فقر و بیکاری و عدم دمکراسی و شفاف سازی در انتخابات روبه رو هستند.

جمهوری اسلامی موریتانی کشوری در شمال غربی آفریقا به پایتختی نواکشوت است . بندر نواذیبو نیز دومین شهر مهم کشور است. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن اوقیه است. جمعیت این کشور چهار میلیون و 300 هزار نفر و تقریبا همه مردم آن مسلمان هستند.

موریتانی مساحتی حدود یک میلیون کیلومتر دارد که 90 درصد آن را بیابان پوشانده و یک سوم جمعیت کشور در پایتخت زندگی می نمایند که بر ساحل اقیانوس اطلس واقع شده است.

نام این کشور از مملکت تاریخی موریطنیه گرفته شده که یک پادشاهی اقوام بربر بود که از سده سوم پیش از میلاد تا سده هفتم میلادی بر بخش هایی از شمال آفریقا حکومت می کرد.

خاورم**9366**1010

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7931

به "مردم موریتانی خواستار شفافیت در انتخابات شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم موریتانی خواستار شفافیت در انتخابات شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید