معرفی مکان های دیدنی قشم

به گزارش مهسان بلاگ، مکان های دیدنی قشم

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران شما را با مکان های دیدنی قشم آشنا خواهیم کرد پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید .جزیره قشم را می توان گوهر جنوب ایران و نگین خلیج فارس نامید بخاطر زیبایی های طبیعی و تاریخی که دارد هرساله گردشگران بی شمار را به خود جذب می کند که یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران است. قشم یکی از بزرگترین جزایر ایران است که دارای آب و هوای معتدل و مطلوبی است.

معرفی مکان های دیدنی قشم

بلیط هواپیما در طاهاگشت

این جزیره در استان هرمزگان و در تنگه هرمز قرار گرفته است .سواحل زیبای جزیره هنگام در دو کیلومتری خط ساحلی جنوب جزیره قشم زیستگاه دلفین های باهوش و بازیگوش است که این مسئله موجب جذب گردشگران علاقه مند به قشم و جزیره هنگام شده است.اگر شما هم قصد دارید امسال تعطیلات خودتان را در کیش بگذرانید پس با ما همراه شوید تا بیشتر با این جزیره عالی و بی نظیر آشنا شوید.

1. مقبره بی بی مریم (تم سنیتی)

مقبره بی بی مریم، آرامگاهی است باقی مانده از قرن 8 هجری قمری که در روستای تم سنیتی جزیره قشم واقع شده است. این بنای کهن، در بین اهالی روستا به تم سنیتی نیز شهرت یافته است و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود که معماری آن شبیه به معماری عمارات حکومت سلجوقیان است.

+ سفر 10 روز خاطره انگیز به قشم، جزایر ناز، هنگام و هرمز

+ جاذبه های قشم نگین پنهان خلیج فارس

2. جزایر ناز

یکی از مناطق دیدنی قشم، جزایر موجود در این منطقه از کشور است که به جزایر ناز شهرت یافته و دارای دیواره ای صخره ای و وسعتی حدود 3 هکتار است. ویژگی منحصربه فرد این جزیره، پیش روی با اتومبیل یا به صورت پیاده روی تا فاصله یک کیلومتری داخل آب های آن است که به دلیل شرایط جزر ممکن می شود و همین امر آن را به یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی قشم تبدیل کرده است.

+ بهترین و شیک ترین مراکز خرید قشم

+ سفر به جاذبه های دیدنی و بی نظیر قشم

3. بام قشم

بام قشم، ارتفاعاتی قرار گرفته در بخش غربی جزیره قشم است که قسمت های مرتفع آن از سنگ آهک و در دامنه ها از ماسه سنگ، مارن و سیلت تشکیل شده است. درواقع این ارتفاعات، فلاتی نیمه مرتفع است که سطح وسیعی از جزیره را تشکیل داده و به دلیل چشم اندازی زیبا از جنگل های حرا و سواحل شمال خلیج فارس، به یکی از جاذبه های گردشگری طبیعی در این جزیره تبدیل شده است.

4. روستای لافت

روستایی تاریخی و کهن در شمال غربی جزیره قشم است که در نوع خود جالب و منحصربه فرد است. از ویژگی های این روستا می توان به منازل مسکونی آن اشاره کرد که همگی دارای حیاط مرکزی و بادگیر بوده و همین امر سبب شهرت این روستا به بندر بادگیرها شده است. همچنین آثار تاریخی دیگری همچون قلعه نادری، قلعه پرتغالی ها، گنبد مدون و قبرستان این روستا که دارای سنگ نبشته هایی به قدمت هزارسال است، این منطقه را به یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره قشم، تبدیل ساخته است.

5. سد گوران

در 78 کیلومتری جزیره قشم و در روستای گوران، سدی به همین نام و به قدمت حکومت پهلوی اول مشاهده می شود که برخی از کارشناسان و باستان شناسان معتقدند که پی اولیه این بنا در دوران حکومت هخامنشیان و تاج آن را در دوران ساسانیان احداث کرده اند. آب شیرین از ویژگی های این سد است که در بین اهالی بسیار مهم و ارزشمند است.

6. روستای توریان

روستای توریان، روستایی واقع در 31 کیلومتری جنوب غربی جزیره قشم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این منطقه از خلیج فارس است که به دلیل حضور زمین های کشاورزی گل آفتاب گردان و نخلستان های متعدد، از منظره و چشم اندازی زیبا و مطلوب برخوردار است.

7. کاسه سلخ

منطقه ای واقع در ساحل جنوبی جزیره قشم که از آن به کاسه سلخ یاد می شود از وسعتی بالغ بر 35 کیلومتر مربع برخوردار بوده که خالی از هر گونه پوشش گیاهی است. این بخش از جزیره، به دلیل حضور چشمه گوگرد با خاصیت درمانی و چندین هزار تپه کوچک و بزرگ مخروطی شکل که بر اثر فرسایش و در طول زمان بوجود آمده و باعث ایجاد تپه ماهورهای متداخل شده است، دیدنی خواهد بود.

8. تنگه عالی محمد

پدیده ای طبیعی و زیبا به فاصله کمی از تنگه چاهکو، واقع در جزیره قشم مشاهده می شود که از آن به تنگه عالی محمد، تنگه آب نما و تنگه سنگ آب یاد می شود. انتهای جهت این جاذبه طبیعی، به گنبد نمکی نمکدان منتهی می شود که تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

9. غار نمکدان

غار نمکدان که زمین شناسان آن را طولانی ترین غار نمک جهان معرفی کرده اند، پدیده ای است طبیعی و بسیار زیبا که در 90 کیلومتری جزیره قشم واقع شده است. این جاذبه زیبا و دیدنی، داخل کوهی گنبدی شکل قرار گرفته است که بر بدنه آن، می توان رگه های سفید نمک و بر سطح آن جریان آب نمک را مشاهده کرد. قندیل های ایجاد شده بر اثر رطوبت زیاد جزیره و نفوذ آب در داخل غار بسیار زیبا و دیدنی است.

10. قلعه پرتغالی ها

در اوایل قرن 16 میلادی، در بخش شمال جزیره قشم، یکی از دریانوردی به نام آلفونسو آلبرکرک، دستور ساخت قلعه ای را صادر کرد که امروزه از آن به عنوان قلعه پرتغالی ها یاد می شود. این اثر تاریخی از مساحتی بالغ بر 2 هزار متر مربع برخوردار بوده و با استفاده از سنگ های آهکی، گچی و ساروج محلی ساخته شده است.

11. تنگه چاهکوه

در فاصله 70 کیلومتری جزیره قشم و در نزدیکی روستای چاهوی شرقی، تنگه ای جالب وجود دارد که به تنگه چاهکو شهرت یافته است. این تنگه دارای حفره ها، دالان ها و اشکال حیرت آور و عجیب است که تماشای آن ها هیجان انگیز است. وجه تسمیه این تنگه به چاهکوه، به علت قرار دریافت تعدادی چاه حفر شده در ابتدای آن است.

12. دره ستارگان

بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه که به واسطه باران، رگبارها و وزش باد ایجاد شده است، دره ای با قدمتی حدود 2 میلیون سال در جزیره قشم وجود دارد که به دره ستارگان شهرت یافته است. این پدیده طبیعی یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود و به اعتقاد ساکنین محلی، بر اثر برخورد ستارگان با زمین بوجود آمده است و از این رو آن را دره ستارگان می خوانند.

13. غار خربس

از دیگر جاذبه های طبیعی جزیره قشم، غار خربس متعلق به دوران مادها است که در 15 کیلومتری جنوب جزیره قرار گرفته و از دنباله ی چین خوردگی های رشته کوه های زاگرس بوجود آمده است. از نکات قابل توجه در مورد این پدیده طبیعی، می توان به معماری منحصربه فرد و رمزآلود آن اشاره کرد که در نوع خود زیبا و جالب است. پرستشگاه مهر و الهه میترا، مکانی برای نگهداری استخوان های مردگان و پناهگاه مردم هنگام حمله دزدان دریایی، از جمله نظریاتی است که در مورد این غار وجود دارد.

14. جنگل های دریایی حرا

قطعا یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای جزیره قشم، جنگل های دریایی حرا با وسعتی حدود 200 کیلومتر است که درختان آن در آب های شور رشد کرده و در زمانی که پدیده مد صورت می گیرد، تا گلوگاه درون آب می فرایند. از ویژگی های منحصربه فرد درختان حرا می توان به تصفیه و شیرین کردن آب اشاره کرد.

15. آب انبار بی بی

آب انبار بی بی یکی از قدیمی ترین آب انبارهای جزیره قشم است که دارای قدمتی بالغ بر دو قرن بوده و همچنان توسط مردم بومی مورد استفاده قرار می گیرد. معماری اجرا شده در این اثر تاریخی، در نوع خود جالب و دیدنی است و یکی از جاذبه های گردشگری در جزیره قشم محسوب می شود.

16. گورستان های تاریخی قشم

در جزیره قشم، گورستان های متعددی وجود دارد که هر کدام از تاریخی کهن برخوردار بوده و نشان دهنده قدمت این بخش از خاک کشور است. در تعداد بسیاری از این گورستان ها می توان قبرهایی را یافت که از قدمتی برابر با چندین قرن برخوردار است. از جمله این مقابر می توان به قبرستان روستای کوشه با قدمتی حدود 12 قرن، قبرستان محله مسنی با قدمتی حدود 5 قرن، قبرستان گور فرنگی با قدمتی بالغ بر 4 قرن، قبرستان کولغا، قبرستان توریان با پیشینه ای حدود 10 قرن و قبرستان روستای تم سنیتی با قدمتی بالغ بر 9 قرن اشاره کرد.

از دیگر مکان های دیدنی این جزیره زیبا می توان به چشمه گوری، چشمه کارگه، آکواریوم قشم، روستای برکه خلف، قلعه لافت، مسجد قبا، تپه تاریخی کولغان، سد تاریخی پی پشت قشم، سد بالاتل، مسجد و بقعه شیخ برخ، سردار امام قلی خان و … اشاره کرد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46274

به "معرفی مکان های دیدنی قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکان های دیدنی قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید