موش ها در تله پودر های نانویی گرفتار می شوند

به گزارش مهسان بلاگ، یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانست با استفاده از مواد نانو داروی کشنده موش فراوری کند که برای انسان بی ضرر است.

موش ها در تله پودر های نانویی گرفتار می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با استفاده از مواد نانو، پودر غیرسمی کشنده موش فراوری نموده است که می تواند کشنده قوی موش بوده، اما برای انسان، دام و محیط زیست بی خطر است.

مدیر عامل این شرکت انگیزه تحقیق و ساخت این دارو را عدم استفاده شهرداری از دارو های رایج برای از بین بردن موش ها بیان کرد، چرا که دارو های قبلی خطرات زیستی زیادی داشت.

سم فراوری شده می تواند تا سال ها موثر باشد و این در حالی است که دارو های رایج قبلی تنها چند هفته دوام دارند؛ مواد تازه فراوری شده بعد از تجزیه به عنوان کود مورد استفاده قرار می گیرند و اثرات مخرب زیست محیطی سم های رایج را ندارد.

تا کنون شهرداری های تهران، اصفهان، مشهد، گرگان، مازندران، کرج، شهریار و شهرقدس متقاضی استفاده از این سم شده اند.

ترکیبات این محصول شامل نانوپودر پاششی سولفات کلسیم، آلژینات، ژله گیاهی، مواد معدنی، مواد پروتئینی، چربی و طعم دهنده های مختلف است که پس از فرآوری با فناوری نانو در بسته بندی 100 گرمی به بهره برداری رسیده است.

اثر گذاری این محصول به گونه ای است که موش پس از مصرف، به محل امن خود پناه برده و دچار انسداد دستگاه گوارش و ایست قلبی می گردد؛ این پودر مرگ موش برای کشتن گونه های متفاوت موش ها و به طور وسیعی در مزرعه ها، باغ ها و مکان های ذخیره سازی غذا و مواد فاسد شدنی قابل استفاده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24828

به "موش ها در تله پودر های نانویی گرفتار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موش ها در تله پودر های نانویی گرفتار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید