هواپیمایی آلیتالیا، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

به گزارش مهسان بلاگ، هواپیمایی آلیتالیا، ایرلاین حامل پرچم کشور ایتالیا است که در حال حاضر با 103 فروند هواپیما در ناوگان پروازی خود، به تمامی قاره های دنیا پرواز مستقیم دارد.

هواپیمایی آلیتالیا، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

هواپیمایی آلیتالیا (Alitalia) ، ایرلاین ملی و حامل رسمی پرچم کشور ایتالیا است. آلیتالیا از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت هواپیمایی که نام آن به معنی بال های ایتالیا است، بزرگ ترین ایرلاین این کشور محسوب می شود . قطب اصلی این شرکت هواپیمایی فرودگاه لئوناردو داوینچی رم و قطب دوم آن فرودگاه اصلی میلان است. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی نیز در شهر فیومیچینو رم قرار گرفته است.

تاریخچه

ایرلاین آلیتالیا به خاطر بدهی و شرایط اقتصادی بدی که تجربه می کرد، پس از گذشت چند سال از تأسیس آن برای مدتی منحل شد. پس از آن دولت ایتالیا و بعضی سازمان های دیگر اقدام به سرمایه گذاری در این شرکت هواپیمایی، برای غلبه بر مسائل یا ادغام آن با دیگر شرکت ها کردند. اما در سال 2006 دولت ایتالیا دیگر قادر به پشتیبانی از این شرکت هواپیمایی نبود و اتحادیه اروپا نیز تزریق سرمایه جدید به این شرکت هواپیمایی را ممنوع کرد. به همین دلیل آلیتالیا در نهایت ورشکسته شد.

پس از گذشت دو سال، در سال 2008 عده ای از سرمایه گذاران ایتالیا، کنسرسیوم Compagnia Aerea Italiana را برای کمک به خرید و بازآفرینی مجدد شرکت آلیتالیا تأسیس کردند و رقم یک میلیارد یورو را برای خرید آن پیشنهاد کردند.

در نهایت، فعالیت شرکت هواپیمایی آلیتالیا از همان سال دوباره از سر گرفته شد. در 13 ژانویه سال 2014 نیز سهامداران عمده آلیتالیا قراردادی را با شرکت هواپیمایی الاتحاد امضا کردند که طبق آن قرارداد ، از آن پس 49 ٪ سود این شرکت به هواپیمایی الاتحاد تعلق می گرفت .

در حال حاضر بزرگ ترین سهام داران شرکت آلیتالیا ، شرکت های ایر فرانس-کی ال ام با 7.08 درصد، اینتسا سانپائولو با 20.59 درصد، یونی کردیتبا 12.99 درصد، آتلانتیا با 7.44 درصد و پسته ایتالیانه با 19.48 درصد سهم هستند. شرکت هواپیمایی آلیتالیا به 6 قاره جهان پرواز دارد و با شرکت های هواپیمایی زیادی توافق مقصد مشترک دارد.

ناوگان هواپیمایی آلیتالیا

در حال حاضر در ناوگان پروازی هواپیمایی آلیتالیا 116 هواپیمای ایرباس و بوئینگ وجود دارد. تعداد این هواپیماها به تفکیک به شرح ذیل است:

نوع هواپیما تعداد در ناوگان (فروند)
خانواده ایرباس A319 22
خانواده ایرباس A320 38
خانواده ایرباس A321 10
خانواده ایرباس A330 14
بوئینگ 777 12
Embraer ERJ-170 15
Embraer ERJ-190 5

کلاس های پروازی هواپیمایی آلیتالیا

هواپیماهای شرکت هواپیمایی آلیتالیا در چهار کلاس پروازی مختلف به مسافران خدمات ارائه می دهند.

کلاس اقتصادی ( اکونومی )

در این کلاس پروازی مسافران نسبت به میزان زمان مبدأ تا مقصد، نوشیدنی، خوراکی و یا وعده غذایی کامل به صورت رایگان دریافت می کنند . در بعضی از هواپیماهای این شرکت هواپیمایی، هر یک از صندلی های کلاس اکونومی یک مانیتور جدا برای نشان دادن برنامه های مختلف برای هر مسافر دارد.

پرمیوم اکونومی

این کلاس پروازی که تنها در بعضی از هواپیماهای آلیتالیا موجود است، شرایطی مانند کلاس اکونومی دارد، با این تفاوت که فضا و صندلی مسافر نسبت به کلاس اکونومی راحت است.

کلاس پروازی تجاری (برای مسافت کم)

از ویژگی های این کلاس پروازی منوی غذایی متنوع، صندلی تخت شو، گیت جداگانه در فرودگاه و... است.

کلاس پروازی تجاری (برای مسافت طولانی)

در کلاس پروازی تجاری برای مسافت های طولانی، امکانات زیادی برای مسافران در نظر گرفته شده است. امکاناتی مانند صندلی های راحت و بزرگ، تخت، وعده غذایی انتخابی و غیره.

بار مجاز هواپیمایی آلیتالیا

هر مسافر اجازه دارد با خود یک چمدان کوچک به وزن هشت کیلوگرم و با ابعاد 55 سانتی متر در ارتفاع، 35 سانتی متر در عرض و 25 سانتی متر در عمق داخل هواپیما ببرد. چمدانی که به قسمت بار تحویل داده می شود نیز بسته به راستا و کلاس مسافرتی محدودیت های خاص خود را دارد. معمولاً مسافران اجازه دارند یک یا دو چمدان 23 تا 32 کیلویی با خود همراه داشته باشند که به راستا بستگی دارد. مجموع ابعاد چمدان نباید از 158 سانتی متر تجاوز کند و هر چمدانی که بیش از این مقدار اندازه یا وزن داشته باشد مشمول اضافه بار خواهد شد.

مقاصد هواپیمایی آلیتالیا

شرکت هواپیمایی آلیتالیا در حال حاظر به بیش از 100 مقصد مختلف در تمام قاره های جهان پروازهای مسافربری و باربری انجام می دهد . قطب اصلی این شرکت هواپیمایی در فرودگاه لئوناردو داوینچی-فیومیچینو و قطب های دوم آن نیز در فرودگاه لینیت و فرودگاه میلانو مالپنسا قرار دارند.

دیگر شهرهای کانونی نیز عبارتند از فرودگاه تورین کاسله و فرودگاه ونیز مارکو پولو . دفتر مرکزی آلیتالیا در فیومیچینو ، استان رم واقع شده است. این شرکت هواپیمایی در ایران، تنها از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران پرواز دارد.

حادثه در هواپیمایی آلیتالیا

29 دسامبر 2013 ، یک فروند هواپیمای ایرباس ای 320 شرکت هواپیمایی آلیتالیا هنگام فرود در فرودگاه فیومیچینو رم دچار نقص فنی و حادثه شد. این هواپیما با 151 مسافر از مادرید به مقصد رم پرواز می کرد . از میان آن ها 10 مسافر در این حادثه زخمی شدند ولی همگی زنده ماندند.

به دنبال خرید ارزان ترین بلیط هواپیما خارجی در کمترین زمان هستید؟ ما در خبرنگاران این امکان را فراهم کرده ایم که با یک جستجو ساده بتوانید انواع بلیط های هواپیما را یک جا با یکدیگر مقایسه کرده و از آژانس های هواپیمایی معتبر خریداری کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کجارو / ایوار / alitalia.com / فلایتیو / آفتاب / abrasaparvaz.com
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31499

به "هواپیمایی آلیتالیا، معرفی ایرلاین های ایران و جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی آلیتالیا، معرفی ایرلاین های ایران و جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید