کمک داروی کنترل قندخون به بیماران کلیوی

به گزارش مهسان بلاگ، محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که داروی کنترل قند خون می تواند به درمان بیماری های کلیوی کمک کند.

کمک داروی کنترل قندخون به بیماران کلیوی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، آزمایشات اخیر نشان داده، دارویی که بیماران مبتلا به دیابت برای کنترل قند خود مصرف می کنند می تواند به کند شدن و جلوگیری از بیماری های کلیوی کمک کند.

براساس گزارش فایننشال اکسپرس، محققان در مطالعه خود، داروی اینوکانا را آزمایش و نتایج خود را در یک جلسه پزشکی در استرالیا بیان کردند.

گفتنی است، بیش از 420 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت هستند که بیشتر آنها از دیابت نوع دو رنج می برند. این نوع دیابت با چاقی مرتبط است و زمانی اتفاق می افتد که بدن قادر به استفاده درست و کافی از انسولین نیست تا غذا را به انرژی تبدیل کند. این امر می تواند به تدریج به کلیه ها آسیب برساند و منجر به بیماری و در نهایت مرگ شود.

از همین رو محققان برای فهمیدن این موضوع که آیا قرص اینوکانا می تواند از بیماری کلیوی جلوگیری کند یا خیر، آزمایشاتی را بر روی این دارو انجام دادند.

طبق این گزارش، محققان حدود 13 هزار بیمار مبتلا به دیابت نوع دو و بیماری های مزمن کلیوی که داروی اینوکانا را مصرف می کردند مورد آزمایش قرار دادند. آنها پس از درمان چهار هزار و 400 نفر در طول 2.5 سال، نظارت مستقل بر روی این مطالعه را متوقف کردند و دریافتند که این دارو تاثیر مثبتی بر درمان بیماران داشته است.

همچنین، این داروی اینوکانا حدود 30 درصد نارسایی کلیوی، نیاز به دیالیز، پیوند کلیه، مرگ بر اثر بیماری ها و نارسایی های کلیوی را نیز کاهش می دهد.

براساس این گزارش، سالانه میلیون ها نفر بر اثر بیماری های کلیوی جان خود را از دست می دهند و صدها هزار نفر برای زنده ماندن به دیالیز نیاز دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8102

به "کمک داروی کنترل قندخون به بیماران کلیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک داروی کنترل قندخون به بیماران کلیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید