5 کشور دارای بدترین خدمات درمانی معرفی شدند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در سال 2000 سازمان بهداشت دنیای، سیستم بهداشت و درمان 191 کشور دنیا را رده بندی کرد. از آن پس این سازمان این رده بندی را به روز نکرده است و در عوض، اکنون صندوق کامن ولث این رده بندی را بر اساس 5 معیار انجام داده است: کیفیت درمان، دسترسی، بهره وری، کمیت و شمار افراد زنده سالم. آخرین گزارش در سال 2014 منتشر شده و در مجموع فقط شامل ارزیابی 11 کشور بوده است.

5 کشور دارای بدترین خدمات درمانی معرفی شدند

نیوزیلند

در حالی که این کشور همسایه استرالیاست که در رده چهارم بهترین کشور قرار گرفته است، از لحاظ وضعیت بهداشت و درمان در وضعیت خوبی نیست و در رده آخر این رده بندی قرار گرفته است. طبق اعلام بانک دنیای، این کشور 11 درصد از فراوری ناخالص داخلی اش در سال 2014 را صرف هزینه های بهداشت و درمان نموده است.

نروژ

نروژ نیز در ارائه خدمات درمانی به شهروندان بیمارش ضعیف عمل می نماید. در این کشور بیماران به دلیل گرانی هزینه های درمان، به خدمات درمانی اولیه یا تخصصی دسترسی ندارند. این کشور 9.7 درصد از فراوری ناخالص داخلی اش در سال 2014 را صرف هزینه های بهداشت و درمان نموده است.

فرانسه

اگرچه این کشور در سال 2000 در رده بندی سازمان بهداشت دنیای در رتبه اول قرار داشت، اما در حال حاضر رتبه پایینی دارد. این کشور 11.5 درصد از فراوری ناخالص داخلی اش در سال 2014 را صرف هزینه های بهداشت و درمان نموده است.

کانادا

به رغم اینکه این کشور به بهشت اجتماعی با وجود خدمات درمانی رایگان معروف است، اما با ارزیابی سایر معیارها در رده خوبی قرار نگرفته است. این کشور 10.4 درصد از فراوری ناخالص داخلی اش در سال 2014 را صرف هزینه های بهداشت و درمان نموده است.

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده امریکا همچنان در بین کشورهای ثروتمند دنیا در صندلی پایین قرار گرفته است و این سیر نزولی همچنان ادامه دارد. این کشور 17.1 درصد از فراوری ناخالص داخلی اش در سال 2014 را صرف هزینه های بهداشت و درمان نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22267

به "5 کشور دارای بدترین خدمات درمانی معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 کشور دارای بدترین خدمات درمانی معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید