فلزات اساسی و محصولات شیمیایی پیشرو در معاملات

به گزارش مهسان بلاگ، امروز گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی جزو پیشروها در افزایش قیمت سهم ها در بورس بودند. همچنین شاخص کل بورس بیش از 2800 واحد رشد کرد.

فلزات اساسی و محصولات شیمیایی پیشرو در معاملات

به گزارش خبرنگاران، امروز قیمت سهم ها در بورس اوراق بهادار تهران با شیب تندی رشد کرد و به طبع آن شاخص کل بازار از ابتدای باز شدن معاملات با رشد فزاینده ای روبرو شد.

امروز گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی جزو پیشروهای بازار بودند به طوری که بیشتر نمادها در این گروه با افزایش قیمت روبرو شدند. البته در ماه ها و هفته های گذشته سهامداران آنقدر شاهد رشد نزدیک به پنج درصدی قیمت سهم ها بودند که شاید رشدهای امروز در این گروه ها چندان به چشم نیاید.

شاخص کل هم وزن در معاملات امروز 268 واحد رشد کرد و به رقم 19 هزار و 689 رسید. شاخص آزاد شناور نیز با 2785 واحد رشد به رقم 142 هزار و 727 رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب 2168 و 5176 واحد رشد کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی پارس هر یک به ترتیب 284، 248، 218 و 186 واحد تاثیر مثبت روی شاخص ها داشتند. اما در طرف مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، لابراتورار داروسازی دکتر عبیدی و سرمایه گذاری خوارزمی هر یک به ترتیب 33، 15 و 10 واحد تاثیر کاهنده روی شاخص داشتند.

امروز علی رغم رشد قیمت ها در گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی شاهد صف های خرید پایدار همچون روزهای گذشته نبودیم. هر چند که تعدادی از سهم ها با صف خرید روبرو بود.

در گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای و گروه استخراج کانه های فلزی نیز بیشتر سهم ها شرایط رو به رشدی را تجربه کردند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز مربوط بود به صنایع آذرآب با بیش از 10 درصد رشد و قیمت پایانی 253 تومان. بعد از آن موتورسازان تراکتورسازی ایران و نفت سپاهان بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند اما بیشترین کاهش قیمت امروز مربوط به نماد صنایع شیمیایی سینا بود که حدود 4.2 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد و قیمت پایانی اش به حدود 600 تومان رسید. بعد از آن سرمایه گذاری خوارزمی و صنایع سیمان دشتستان بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم 582 میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 1.8 میلیارد سهم و اوراق مالی طی 117 هزار و 569 نوبت بود.

آیفکس نیز امروز با 31 واحد رشد روبرو شد و تا رقم 1537 بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 353 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 564 میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 453

به "فلزات اساسی و محصولات شیمیایی پیشرو در معاملات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلزات اساسی و محصولات شیمیایی پیشرو در معاملات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید