کاشت گیاهان دارویی در مهدی شهر حمایت می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، احمد همتی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از روستای چاشم مهدی شهر با تأکید بر ضرورت ترویج کاشت گیاهان دارویی به دلیل مصرف کم آب و همچنین بازدهی بالا، تأکید داشت: طرح کاشت گیاهان دارویی طرحی مناسب و همسان با وضعیت اقلیمی چاشم مهدی شهر است که می توان از تسهیلات چهار درصد اشتغال زایی روستایی برای این امر استفاده کرد.

کاشت گیاهان دارویی در مهدی شهر حمایت می گردد

وی دیگر محور توسعه چاشم و مهدی شهر را راه های دسترسی دانست و تأکید کرد: ارتقای این محور مواصلاتی مهم سبب رشد و شکوفایی منطقه خواهد شد که این امر مدنظر مدیران ارشاد استانی نیز قرارداد.

اعطای تسهیلات به مسکن روستایی

معاون بنیاد مسکن استان سمنان نیز در این سفر ضمن بیان اینکه 150 واحد مسکونی روستایی تسهیلات 250 میلیون ریالی گرفته اند، گفت: این وام ها برای نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان پرداخت می گردد.

علی رضا صبیری اعلام کرد: اعطای تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی یکی از راهکارهای افزایش ماندگاری روستائیان در سطح روستاهای استان سمنان و همچنین جلوگیری از مهاجرت است.

وی اضافه نمود: اگر اعتبار از سوی فرمانداری مهدی شهر برای تکمیل شهرک جدید چاشم پرداخت گردد آماده ساخت این شهرک و واحدهای مسکونی جدید آن برای استفاده جوانان هستیم.

احداث پروژه راه سازی در خطیر کوه

فرماندار مهدی شهر نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه 21 میلیارد ریال به یک پروژه راه و حمل ونقل در منطقه گردشگری خطیر کوه چاشم اختصاص خواهد یافت، گفت: یکی از سیاست های ما استفاده از ظرفیت روستاهای مهدی شهر در راستای جذب گردشگر است.

حسن ارگی بابیان اینکه گردشگری می تواند به اشتغال پایدار در منطقه چاشم بدل گردد، تأکید داشت: متأسفانه گردشگری و بومگردی در منطقه زیبای چاشم ضعیف بوده و این در حالی است که تمام ظرفیت های گردشگری موردنیاز در این منطقه وجود دارد.

وی همچنین اضافه نمود: بر طبق اعلام شرکت گاز استان سمنان، امکان گازرسانی به منطقه چاشم و روستاهای اطراف آن وجود ندارد اما کوشش مسئولان امر درباره گازرسانی به این منطقه ستودنی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 557

به "کاشت گیاهان دارویی در مهدی شهر حمایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت گیاهان دارویی در مهدی شهر حمایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید