اسماعیل نجار معاون وزیرکشور بازدید از سد هراز در آمل بازدید کرد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- اسماعیل نجار با اعلام این که معمولا حدود 6 درصد از منابع عمومی بودجه کل کشور برای مدیریت بحران در نظر گرفته می گردد، گفت: سال جاری برای مدیریت بحران اعتباری بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است .

اسماعیل نجار معاون وزیرکشور بازدید از سد هراز در آمل بازدید کرد

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری،اسماعیل نجار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد هراز در آمل در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد که نیمی از این بودجه برای پیشگیری از حوادث و نیم دیگر هم ویژه مقابله با بحران است .

وی گفت: با وجود مسائل اقتصادی و گستردگی حوادث، دولت طی چند سال اخیر در زمینه مقابله با رخدادهای پیش بینی نشده اهتمام جدی داشته است .

معاون وزیر کشور یکی از عوامل و ریشه های ایجاد بحران های پیش بینی نشده در کشور را تغییرات اقلیمی برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه تاثیر تغییرات اقلیمی در ایران زیاد است و بر همین اساس هم کشور حدود 17 سال با خشکسالی روبرو بود .

وی شرح داد : در سالیان اخیر تنها سال 98 برای ایران سال پر بارش بود و متاسفانه طبق بیش بینی های اجرا شده امسال نیر با خشکسالی و کاهش بارندگی رو به رو هستیم.

نجار آسیب پذیرترین حوزه در روبروه با تغییرات اقلیمی را تامین آب آشامیدنی معرفی کرد و گفت: تامین آب شرب و کشاورزی برای تامین امنیت غذایی حائز اهمیت است و از این رو احداث سد از اولویت های مهم دولت به شمار می رود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به بازدیدش از سد هراز، یکی از مسائل برای احداث این سد را ساخت جاده حایگزبن عنوان نمود و گفت : سال گذشته برای احداث جاده جایگزین و تکمیل سد حدود 60 میلیارد تومان از بودجه مدیریت بحران اختصاص یافت .

وی اضافه کرد: با توجه به ارزیابی و بازدید اجرا شده از سد هراز، در امسال نیز مبلغی به این دو پروژه از محل بودجه مدیریت بحران اختصاص خواهد یافت .

اسماعیل نجار به منظور آنالیز شرایط پروژه های مرتبط با مدیریت بحران، شرکت در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران صبح دیروز سه شنبه به مازندران سفر کرد .

وی در نخستین روز سفرش از پروژه های مدیریت بحران از جمله پروژه آبرسانی شهرهای گروه الف ، تصفیه خانه آب شهر بابل، پروژه دیواره سازی رودخانه حاشیه شهر زیرآب و شهر پل سفید و پروژه تثبیت بستر رودخانه آهنگ رود شیرگاه بازدید کرد .

بازدید از محور گلندرود که به دلیل حوادث طبیعی از جمله برف، سیل و رانش مسدود می گردد و بازدید از مجموعه دانش بنیان ابتکار ایمن ساز که در زمینه فراوری تجهیزات دریایی و شبیه سازهای یاری آموزشی کشور فعال است ، از دیگر برنامه های امروز سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان مازندران است .

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85001

به "اسماعیل نجار معاون وزیرکشور بازدید از سد هراز در آمل بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسماعیل نجار معاون وزیرکشور بازدید از سد هراز در آمل بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید