کرمان از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیست

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار کرمان توضیح داد: با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در استان، اما کرمان در شاخص های توسعه و درآمد از متوسط کشوری نیز پایین تر بوده و این شرایط خوبی نیست.

کرمان از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیست

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدایی، عصر امروز 23 اسفندماه در شورای مصاحبهی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور رییس اتاق ایران برگزار گردید با بیان اینکه شورای مصاحبه در استان کرمان شورای فعالی بوده است و نتایج آن قابل قبول است ادامه داد: استان کرمان به لحاظ منابع و امکانات در موقعیت مناسبی قرار گرفته است به طوری که این استان به بهشت معادن معروف است و 40 درصد ارزش اضافه نموده کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمان از رتبه های استان در بخش کشاورزی سخن به میان آورد و بیان نمود: در بخش صنایع نیز توسعه خوبی در استان انجام شده و در بخش گردشگری شرایط مناسبی داریم به گونه ای که یک سوم آثار ثبت جهانی کشور در استان کرمان قرار گرفته است که همه این طرفیت ها نشان از پتانسیل های بالای استان کرمان برای توسعه قابل توجه است.

وی با بیان این مطلب که با توجه به منابع و ظرفیت های استان از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیست، توضیح داد: متاسفانه امروز شاهد هستیم با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل در استان، اما کرمان در شاخص های توسعه و درآمد از متوسط کشوری نیز پایین تر بوده و این شرایط خوبی نیست.

فدایی نرخ بیکاری استان کرمان را 11.5 درصد مطرح نمود و ادامه داد: در امسال تعداد ایجاد شغل نسبتا قابل قبول بوده است اما با توجه به ورود افراد بیکاران جدید به صف بیکاران استان، ایجاد این میزان اشتغال ها ملموس نیست.

وی با تاکید برآنکه دولت توان سرمایه گذاری برای برطرف مسائل اشتغال را ندارد و باید از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا استفاده کرد، توضیح داد: در برنامه ششم توسعه، برای استان کرمان رشد مالی 8.5 درصد در نظر گرفته شده است که باید در این دوره و برای رسیدن این رشد مالی، 122 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان رسوب کند که سالی 24 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می گردد و از این میزان سهم بخش خصوصی 87 درصد در نظر گرفته شده که متاسفانه این مهم هم اکنون شرایط خوبی ندارد.

استاندار کرمان بر لزوم برطرف مسائل بخش خصوصی تاکید نمود و اضافه نمود: در تسریع صدور مجوز در استان اقدامات مناسبی انجام شده و امیدواریم با مشورت و همفکری اتاق ایران بتوانیم با جذب 87 درصد سهم بخش خصوصی در رسیدن به رشد 8.5 درصد مالی گام های موثری را برداریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6903

به "کرمان از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان از شرایط مالی مناسبی برخوردار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید